close

1799年2月25日 倫敦 西敏寺大教堂

Westminister Abby, London on 25 February, 1799

這是個苦澀的迷戀,那女孩的丰姿在她第一次出現在我的眼前時,就已經深深抓住了我的心,但卻令人揪心的是,擄獲她芳心的卻是另一個看起來窮破,卻勇氣十足的年輕小子,這讓我內心有種莫名的妒火與憤怒,那種像在潘海利根的尼羅河女神前面一開始的香氣一樣,是直接且毫無保留的,帶點苦澀的天竺葵是我內心的不甘與憤怒,但卻讓我無法忽視掉那女孩鮮嫩可愛的表徵,如同香水的葡萄柚元素一樣清澈明亮,但當她眼裡只有那賣遠東破銅爛鐵的臭小鬼時,心裡面的酸,已經將我的理智給吞沒了,就如尼羅河氾濫一般,無可收拾!

I am infatuatedly fascinated in this beautiful girl, her charming grace caught my heart in the first time we met. Yet it was also a sarrow that she fell in love with a poor young guy who contrarily owns extraordinary brave in love. I am so irritated, the fierce jealousy can devour anything which is same as the top note of Penhaligon's Oud de Nil. The straight and unconstrained performance would devaste all other beauties around without tolerance. It may be from the geranium presenting out my non-reconciliation and loneliness.

  

主教堂的鐘聲響起,偌大的禮拜堂裡回音幾乎可說是直達天際,在那鐘聲的迴響之中,那清楚的腳步聲逐漸朝我身後而來,她終究是赴約了!我知道在她心裡,沒有人比那讓我鄙視的窮小子來得重要,但因為這樣更讓我知道,若為我所要的目的,不利用他,又怎會有今天她的出現。「亞瑟伯爵,你信中提到的那件事情,是不是可以請您說清楚?」凱薩琳的聲音是高亢激動的,但她身上所散發出的那股魅惑香氣,正為她那傲氣凌人的尖銳圓潤了不少,我轉身看她那雙清澈的大眼,秀長的睫毛一眨一眨的動人,那畫面和那香氣,是潘海利根尼羅河女神的玫瑰與茉莉,在脫俗中帶有一點艷魅的魔力,那不是高冷的距離感,也不是粉嫩青春的小仙女,而是具有魅惑男性的那種野性,但卻又不失那溫柔婉約的本質,就是這樣美麗。再更靠近一點,那帶有脾氣的魅惑力更強烈了,我直瞪著凱薩琳,宣示著這場戰爭她沒有一絲勝算,「愛德華叫蘭斯給妳們往法國的船票是嗎?交換蘭斯放棄杯葛妳父親,妳和愛德華也得以遠走高飛是嗎?但妳忘了,我一樣可以是妳的威脅,我家族的羅伯特公爵握有妳父親在西班牙政策上的不法證據,一旦公諸於世,不僅妳父親,包括妳姐姐公爵夫人,我想都得上斷頭台的。」

  

The bell is roaring in the Abby, and I can clearly hear the sound of stepping toward me. I know it’s her. Finally she still comes while I know in her heart the only important someone is the poor businessman. I may take a usage of him to seduce this pretty woman out for anything. “Earl Arthur, May I beg your explanation to what you wrote in your letter? Catherine is very furious with me now but it surprisingly makes me much more exciting. I can smell her unique floral fragrance which is very sexy and charming. It is not purely light but fatally seductive to males. I turn to her to seek more poisonous beauty. Her beautiful face with the two shiny big eyes as well as her vivid eyelashes coerce me to conquer her. It is the performance of Penhaligon’s Oud de Nil which the floral jasmine and rose scents never deliver the angel alike picture. The show comes to me is the attractive evil beauty and no one can escape from its magic power. I know I’ve already been addicted to this beauty. I step close to Catherine and say, “Do you think you’re doing the smart trick to all of this? Lance will give your father another chance as your Edward has begged him? Never forget that Duke Robert in my family does have more evidences to play your father and even your sister. Are you sure that you can love your Edward in Paris?”

  

的確我是惡魔,因為眼前這美若天仙的毒藥,我成了她眼裡的撒旦魔王,但我卻深深地中了那無可救藥的毒,他知道如果嫁給我,除了她父親和整個家族都可以平安無事,我甚至可以幫助她的家族與蘭斯家族抗衡,唯一要犧牲的,就是那個一文不值的愛德華,這個政治問題已經不難解了!我被她狠狠地瞪著,卻更燃起了我的征服感,我走上前,霸道地攫奪了凱薩琳的吻,我聞著她身上那鮮明妖嬈的花香,和著我身上皮革所散發的味道,儼然開始融合成美妙的木質花香;在潘海利根尼羅河女神的香氣中,一樣有這樣的表現,烏木、癒創木和琥珀般的暖木開始包圍著那美亮跳耀的花香,在美麗的花開後,有著溫暖安全感的木香,扎扎實實地保護著,真真切切地圍繞著,那是一幅陰陽調和的畫作,著實吸引所有人!而我現在享受在這樣的融合,即使眼前這個女孩已經心碎,甚至兇狠地在我唇上咬了一記,我仍舊沒有後悔,「妳好好思考該怎麼做才是對的!」我瀟灑地離開,獨留下一個心碎落淚的美人,這就是政治!而我也自私地留下了那讓人痴醉的香,直到夜幕降臨在這個絢麗的倫敦城。

Yes, I’m certainly a bad devil in this political game. I finally transformed into a horrible satan due to the unsurpassed beauty worn by this pretty girl. She is so smart to know the only way to save her family is to marry me. It not only helps her family in save but also my family will involve in contending against Lance’s family. The only sacrifice is the pity and worthless love with that poor Edward. Catherine stares me in anger but it contrarily raise up my willingness to conquer her more. I’m very cruel in this political battle now, so I directly kiss Catherine rudely without consideration. The soft floral fragrance from her is still clearly seducing me, and I can also find the leather scent from my coat combining  thereto. Penhaligon’s Oud de Nil possesses the same characteristics in this manner. The warm woody agarwood and amber are like a strong arm to hug the sexy floral scents in base note performance. The woody scent is just like the best supporting actors to push up the final show of Oud de Nil. I like this kind of combined fragrance even I know the girl is heartbroken with tears. She bite my lips to express her anger but I cannot care about it while I have no other choice in this game. “Take my proposal into your consideration and I wait your smart decision.” I left and I know she now has no other choice either.

  

arrow
arrow

    cwt84622 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()