哇靠...它真的帶我回到倫敦了啦!而且彷彿我自己當年走在西倫敦街道上,過著海漂的生活呀。

 

處在英國倫敦攝政公園旁的馬里波恩,是我喜歡倫敦的幾個小區之一,有讓身為福爾摩斯迷的我超愛的 221b, Baker Street,也有讓我為之瘋狂會亂刷卡的Selfridges London,而且這裡到處都是文青風,好適合我假掰喔! (圖片截自於LeSalon官方網站)

I like Marylebone, where is just next to The Region’s Park in London. I can find The Sherlock Holmes Museum (because I am the super fan of the movie) as well as the wonder Selfridges London. Furthermore, I like the atmosphere given by this specific area when I stay in London.

倫敦的天氣變化多端,經常在一天之內讓人嘗盡所有的可能變化,因此在倫敦人的社交中,談論天氣是一個很重要的工具與能力!但我發現,我更喜歡在談論天氣的時候,順便加入香氣的元素,這的確也幫我在英國商業工作中得到一些幫助,讓他們覺得,這個亞洲小子不錯嘛!

The climate change in London is awesome (maybe we may say horrible) which will lead you to experience all different weathers in one day. That is the reason why we need to know how to discuss climates with British in social activities. How to show up your ability to discuss the weather means how far you can get along with British. However, I am in an attempt to add some fragrance topics into the weather discussion which may enrich my talks and get more chances.

  

如同馬里波恩區的氛圍,這支香水是古老中帶有創新的感覺,經常來往英國台北的旅行中,我每每都被馬里波恩給吸引著,那裡有很多在19世紀前後,甚至更早之前留下來的古早味,但也看得到現在生氣勃勃的新倫敦,雖然不如商業發展區那樣繁榮,但他展現出來的新活力,就這麼巧的被傳統的老倫敦風味給融合到超美麗。潘海利根的馬里伯恩香水,味道的前端是很舒服的葡萄柚香氣,它不是像同是本家的 布倫海姆” (Blenheim Bouquet)那樣,猛烈酸酸苦苦的檸檬皮香刺激,那它是像雞尾酒那樣的濃厚嗎?那樣的表現大概是JML他們家的聖誕香水苦橙味,而馬里波恩的微醺感,是因為有厚度的木質香陪襯它,那種藝術性,我大概只能用內斂卻炫彩的表現來形容吧!

As the atmosphere of Marylebone, this perfume of Penhaligon’s performs the combination of tradition and creation perfectly. I travel between London and Taipei frequently, and I am always attracted by the charming Marylebone in London. There are so many historical remains from 19th century or even earlier, but at the same time, some modern creationary power is also bounced up from this old lady. I like this kind of combination which sends me a splendid scenery in London. It is like the grapefruit scent from the top note in Marylebone Wood. Most people would easily incline to the fresh grapefruit, but it is not just so simple. The performance of grapefruit is not the show by Penhaligon’s Blenheim Bouquet or Jo Malone’s Orange Bitter. Since more woody scents come to set off the grapefruit, the presentation of the top note turns to very talent effaced but profoundly.

到了中後味的感受,是我最愛馬里波恩香水的部分,那亮麗的檀香木,還有醉人的香根草,再加上美艷的琥珀,真的把木質香氣表現到百分百,很像一個英國紳士,穿上貼身剪裁的西裝,扣上那英式傳統的袖扣,再踩上優雅的牛津雕花皮鞋,帥氣地走在倫敦街頭一般;會擔心害怕那樣厚重的木質香氣,儼然是個保守又固執的老人嗎?因為琥珀的活潑感,反而是讓這罐香水的感受產生中年成熟的吸引魅力,有衝勁又帶著活力!還有時不時地廣藿香在催情,就像個有內涵的男子,偶而耍些孩子氣,但又帶有浪漫因子那般有趣。那這味道是不是只適合寒冷的英國,在台灣顯得厚重?這卻是令我驚訝的另一個亮點,在溫暖的陽光加溫下,這木質香氣感覺被提亮了許多,層次感反而比在英國時候使用更美更跳躍。

When the scent of Marylebone Wood comes to the base note, I can feel the lovely sandalwood and the nice vetiver together with shinny amber. All elements achieve the perfect woody scent in this perfume. To think about a traditional British gentleman wearing the neatly suit and cuff links, you will be delighted to see his gorgeous shoes with classical patterns carved thereon. Don’t worry. It is not a kindly of old and stubborn scent but absolute mature and charming performance. It is like a man who possesses some achievement in his life but sometimes he would like to play some tricks with romance to you. Now, you may doubt this perfume is just for the cold weather rather than warm and humid places. You are totally overthinking since the scent of Marylebone Wood can be much brighter and more vivid after being warmed up by sunshine.

  

是說我很推潘海利根的品香師,他們真的沒有讓人覺得難以接近的高冷感,或是購買香水的壓迫感;相反地,他們給人一種很像要一起探索香味的朋友同好,用一種聊天甚至玩耍的方式分享。去買的那天,店員還幫我把它包成精美的禮物,而且他們堅持跟當年1870年一般,不用任何膠帶與釘書針,用最傳統的方式,把香水裝飾成最美的禮物,真心覺得,好~完~美~!!!

 

至今,我會在出門上班前10分鐘的時候,先上這個味道,當它葡萄柚的味道過了之後,那貼膚在我的皮膚上與散發在襯衫上的清雅木質感,會讓我多一分自信,甚至多一點穩重,年紀到了輕熟階段後,反而覺得自信和穩重很重要,而夏天高溫下,廣藿香和琥珀在小小蒸發下,那香氣會變得立體些,而且彼此間不用攻擊和衝突來表現,反而用互相合作的方式在展現西倫敦的感受,有機會,真的會很想跟一樣都愛用這味道的人交流,看這支特別的木質香,給予表現出來的不一樣感受。

 

另,我也好愛瓶身上客製化的刻字,感覺好典雅的英文刻字,讓這瓶身變得更獨有了,我中了潘海利根的毒,可是這毒癮,好讓人享受啊!

  

arrow
arrow

    cwt84622 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()